ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ
v Στη σύγχρονη μεταβιομηχανική εποχή άλλαξαν
πολλές αξίες που επέδρασαν αρνητικά στη στάση του Νεοέλληνα απέναντι στον πολιτισμό
του και ειδικότερα στο αισθητήριο του, όσον αφορά την τέχνη του.
v Σήμερα μεταβλήθηκαν οι αξίες ζωής και ο καταναλωτισμός ανέτρεψε την κοσμοθεωρία του Έλληνα. Η ελληνική ταυτότητα αλλοτριώθηκε από τα δυτικά πρότυπα ζωής.
Η στάση απέναντι στα μνημεία
v Αντιμετώπιση αρχαιολογικών θησαυρών ως πηγής πλουτισμού.
v Αδιαφορία, αδυναμία συνειδητοποίησης της αξίας τους, πρόκληση φθορών.
Αιτίες αυτής της απαξιωτικής συμπεριφοράς
vΚαταναλωτισμός, μαζοποίηση, αλλοτρίωση προσωπικότητας, κρίση αξιών, θεοποίηση χρήματος.
vΣυρρίκνωση πνευματικών ανησυχιών και αισθητικών αναζητήσεων λόγω οικονομικών δυσχερειών και πιεστικών συνθηκών διαβίωσης.
v Η έλλειψη παιδείας πάνω σε θέματα τέχνης. Κανείς δε μιλάει στον Νεοέλληνα για την αξία και την ομορφιά της. Έτσι θεωρεί την τέχνη σαν κάτι νεκρό, περιττή πολυτέλεια, χωρίς άμεσο και ουσιαστικό όφελος.
Επιλογικά
v Η ελληνική τέχνη είναι ζωντανή και μπορεί να δώσει στη δοκιμαζόμενη Ελλάδα έναν νέο ιδεολογικό προσανατολισμό αντλημένο από τις διαχρονικές αξίες της. Με τη συνδρομή της ο Νεοέλληνας θα ανακάμψει πνευματικά και ηθικά και θα επαναπροσδιορίσει τους στόχους και τα οράματα του.
Επιμέλεια: Ιωάννης Κανακούδης (Εκθεσιολόγος)