Κινούμενα γράμματα

Φροντιστήρια "Μπαχαράκη" Η Εκπαίδευση στις καλύτερες στιγμές της

20 Μαρ 2012

ΕΚΘΕΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Κριτήριο Αξιολόγησης (Η Μόδα στη ζωή μας)


ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ






« Η Μόδα στη ζωή μας… »


  Η έννοια της μόδας είναι πολύ πλατιά και επηρεάζει κάθε τομέα τη ζωή μας, από τον τύπο του τσιγάρου και του αρώματος μέχρι τον τύπο των επίπλων και του αυτοκινήτου. Καθετί επιδέχεται στη ζωή μας επιδέχεται αλλαγή και καινοτομία. Παράλληλα, η επιστήμη και η τεχνολογία βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση νέων στοιχείων, για να ικανοποιήσουν την επιθυμία του ανθρώπου για νεωτερισμούς και πρόοδο αλλά και να τονώσουν την ψυχική του κατάσταση και την ανάγκη για αλλαγή.


  
  Η μόδα, γενικά, δραστηριοποιεί άνδρες και γυναίκες, ώστε να επιτύχουν τη διάκριση τους στο κοινωνικό σύνολο. Τους βοηθάει, επίσης, σημαντικά, ώστε να αισθάνονται ωραίοι, αισιόδοξοι, νέοι και δραστήριοι. Η μόδα προσφέρει δυνατότητες να αναπτύξουμε τον προσωπικό μας τύπο, την προσωπικότητα μας, την κρίση μας να διαλέγουμε ό,τι μας ταιριάζει. Και το σημαντικό είναι ότι στη μόδα βρίσκουμε έναν τρόπο έκφρασης και ίσως ένα μοντέλο συμπεριφοράς.
  
  Σήμερα η εξάπλωση της μόδας είναι μία δύσκολη, έξυπνη και δαπανηρή επιχείρηση. Η ικανότητα των εμπόρων σχεδιαστών και των οίκων μόδας να ενημερώνουν το πλατύτερο κοινό για τη νέα τους δουλειά πρέπει να είναι μεγάλη. Όσοι κινούνται στη σφαίρα της εμπορικότητας και της διαφήμισης της μόδας είναι αναγκαίο να βρίσκουν τρόπους, που θα κρατούν διαρκές και αμείωτο το ενδιαφέρον του κόσμου για τις νέες κυκλοφορίες στην αγορά.
  
 Το κοινό δέχεται έναν καθημερινό καταιγισμό διαφημίσεων, χωρίς να μπορεί τις περισσότερες φορές να αντισταθεί αποτελεσματικά. Τα μέσα ενημέρωσης, τα περιοδικά μόδας, τα καταστήματα μικρά ή μεγάλα με τις εντυπωσιακές βιτρίνες τους, πείθουν τους καταναλωτές ότι έχουν ανάγκη από καινούργια είδη μόδας. Και ποιος μπορεί να αρνηθεί βέβαια τη συγκίνηση από ένα νέο δημιούργημα της μόδας και την ευκαιρία να ξεφύγει από την πλήξη του παλιού και του συνηθισμένου; Η μόδα είναι διασκέδαση, ανανέωση του εαυτού μας, αρκεί να τη χρησιμοποιούμε σε λογικά πλαίσια, χωρίς να παρασυρόμαστε από την εκκεντρικότητα και τις ιδιοτροπίες της.


Ερωτήσεις

   1. Να αποδώσετε περιληπτικά το περιεχόμενο του κειμένου σε 80-100 λέξεις.


  2. Να εντοπίσετε τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης της δεύτερης παραγράφου.


  3. Να  γράψετε δύο προτάσεις, χρησιμοποιώντας μία φορά την κυριολεκτική και μία φορά τη συνυποδηλωτική σημασία της λέξης άρωμα.


4. « Και ποιος μπορεί … συνηθισμένου. » Να αναπτύξετε την παραπάνω άποψη σε μία παράγραφο 80-100 λέξεων.


5. Να δώσετε ένα συνώνυμο για καθεμία από τις παρακάτω λέξεις: τομέα, συνεχή, μοντέλο, ικανότητα, πλήξη.


6. Να δώσετε ένα αντώνυμο για καθεμία από τις παρακάτω λέξεις: τονώσουν, δραστηριοποιεί, δαπανηρή, αντισταθεί, αρνηθεί.


7. Σε ένα κείμενο 300 λέξεων να εκθέσεις τις απόψεις σου για τις αιτίες κυριαρχίας της μόδας σήμερα  και την ενδεδειγμένη στάση απέναντι της.


                       Επιμέλεια: Ιωάννης Κανακούδης (Φιλόλογος)

Φροντιστήρια Μπαχαράκη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ιωάννης Κανακούδης

Ιωάννης Κανακούδης
Ιωάννης Κανακούδης - Προϋπόθεση Επιτυχίας

Επισκέπτες

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

Η " Οξύνοια " στο Facebook

Αναγνώστες

Λογότυπος