Κινούμενα γράμματα

Φροντιστήρια "Μπαχαράκη" Η Εκπαίδευση στις καλύτερες στιγμές της

24 Μαρ 2012

ΕΚΘΕΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Παιδιά και Ανθρώπινα Δικαίωματα (Σχεδιάγραμμα)



Παιδιά και ανθρώπινα δικαιώματα






ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ


§  Η παιδική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδος για τη ζωή του ανθρώπου Τα παιδιά αδυνατούν να στηριχθούν στις δικές τους δυνάμεις , διακρίνονται για την έλλειψη εμπειριών και την ανωριμότητα σε πνευματικό και ψυχικό επίπεδο . Η κοινωνία , λοιπόν οφείλει να παρέχει σε όλα τα παιδιά κάθε δυνατότητα για να αναπτυχθούν ολόπλευρα σε ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον.



Η κατοχύρωση των δικαιωμάτων του παιδιού
§ Ο ανθρωπισμός και το επίπεδο πολιτισμού μιας κοινωνίας φαίνονται και από τον τρόπο συμπεριφοράς της προς τα παιδιά. Η προστασία των δικαιωμάτων τους θέτει τις βάσεις για την υγιή διαμόρφωση της προσωπικότητάς του καθώς και την ομαλή κοινωνικοποίησή τους, γιατί:

1)      Ζουν αξιοπρεπώς σε υλικό επίπεδο , χωρίς στερήσεις και κακουχίες και θέτουν τις βάσεις για την ολοκλήρωση της ανάπτυξης τους (υγεία και σωματική διάπλαση).

2) Έχουν τη δυνατότητα να μορφωθούν , να διευρύνουν τους ορίζοντες τους , να διεκδικήσουν επαγγελματική αποκατάσταση.

3) Αισθάνονται ασφάλεια βιώνοντας τη θαλπωρή  και τη φροντίδα ενώ παράλληλα ψυχαγωγούνται.

4)   Μπορούν να μυηθούν στις υψηλές αξίες της ζωής σεβασμός, αγάπη, ανιδιοτέλεια) και να σφυρηλατήσουν μια ηθική προσωπικότητα.

5) Περιορίζονται , μακροπρόθεσμα , τα φαινόμενα επιθετικότητας και παραβατικής συμπεριφοράς, εφόσον  δε γίνονται θύματα εκμετάλλευσης ούτε γνωρίζουν την αδικία και την ανισότητα. Αντίθετα , καλλιεργείται μέσα τους ένα πνεύμα συνεργασίας , αλληλεγγύης και αλτρουισμού.

6)    Προετοιμάζονται πολίτες ενεργοί και όχι άβουλα όντα, εφόσον η πολιτεία και η  κοινωνία προασπίζουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους.

7)  Ζουν την παιδική ηλικία με ανεμελιά και ευχαρίστηση , με αθωότητα και καλοσύνη, μεγαλώνουν με όμορφες παραστάσεις που επιδρούν ευεργετικά στην ψυχοσύνθεση τους .





Φαινόμενα καταπάτησης των δικαιωμάτων του παιδιού
      

Στις υπανάπτυκτες χώρες


§   Υποσιτισμός, επιδημίες ,έλλειψη τροφής , πόσιμου νερού, φαρμάκων , θάνατοι παιδιών.


§ Υπάρχουν παιδιά που είναι επαίτες που είναι στο δρόμο ή δουλεύουν σε εργοστάσια έναντι πενιχρών αποδοχών.

Στις αναπτυγμένες χώρες

§                     Κακοποίηση παιδιών από τους γονείς τους.

§                     Παιδιά απροστάτευτα και εγκαταλελειμμένα ύστερα από διαζύγια .

§                     Εκμετάλλευση του παιδιού από τη διαφήμιση.

§                     Καταναγκαστική εργασία (παιδιά στα φανάρια).

§                     Χαμηλή ποιότητα εκπαίδευσης .

§                     Διακρίσεις σε παιδιά μεταναστών.

§                     Διακρίσεις με βάση την οικονομική και κοινωνική θέση των παιδιών.

§                     Εξάρτηση από ναρκωτικά , έξαρση παιδικής παραβατικότητας.

§                     Παιδιά θύματα σεξουαλικής κακοποίησης , πορνείας , πορνογραφίας.


§                     Αναλφαβητισμός σε παραμελημένα παιδιά.

§                     Απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης για παιδιά φτωχών οικογενειών.
   
Αίτια παραβίασης των δικαιωμάτων του παιδιού
   
Στις υπανάπτυκτες χώρες

§   Ο υπερπληθυσμός που δυσχεραίνει την υγιή διαβίωση.

§   Το χαμηλό πνευματικό επίπεδο που ευνοεί την αμάθεια και το ανεπαρκές βιοτικό επίπεδο που εντείνει την εξαθλίωση των παιδιών.

§ Τα αυταρχικά καθεστώτα , στα οποία λείπει η κοινωνική πρόνοια και μειώνονται δραματικά οι πιθανότητες διεκδίκησης μιας καλύτερης ζωής για τα παιδιά .

§ Ο φανατισμός που επικρατεί στις υπανάπτυκτες χώρες και ενισχύει κάθε μορφή βίας , ταπείνωσης και απανθρωπισμού.

§   Τα ισχυρά κράτη, για να ικανοποιήσουν τις κερδοσκοπικές τους διαθέσεις στο πλαίσιο της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας , εκμεταλλεύονται ποικιλότροπα τις αδύναμες χώρες (πόλεμοι, συρράξεις, φθηνό εργατικό δυναμικό ).

Στις αναπτυγμένες χώρες

§ Η διάλυση των οικογενειών , η παραμέληση των παιδιών και ο τραυματισμός  του ψυχισμού τους.

§   Η αδυναμία του σχολείου να διαμορφώσει ολοκληρωμένα τη νεανική προσωπικότητα .

§   Ο διαβρωτικός ρόλος των μέσων ενημέρωσης

§  Ο εκφυλισμός των ηθικών αξιών , ο ατομικισμός και ο έντονος ανταγωνισμός που   μειώνει τους ηθικούς φραγμούς , επιτείνοντας την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών.

§   Η τάση για εύκολο πλουτισμό που ενισχύει φαινόμενα εκμετάλλευσης.

§   Η φτώχεια και ο ρατσισμός (φυλετικός και κοινωνικός), του οποίου θύματα αποτελούν οι μετανάστες και οι πρόσφυγες.

§   Η αδιαφορία , η απάθεια και η αισθηματική αναλγησία των ανθρώπων , που εντείνεται από τις συνθήκες ζωής στις μεγαλουπόλεις , από τον καταναλωτισμό και την εξειδίκευση.


Προτάσεις προστασίας των δικαιωμάτων του παιδιού

Οικογένεια

Γονείς υγιή πρότυπα, διάλογος και ελεύθερη διαμόρφωση της προσωπικότητας  των παιδιών μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας και άδολης  αγάπης.

Σχολείο

Ανθρωπιστική εκπαίδευση , ουσιαστικό ενδιαφέρον από τους δασκάλους.

Μέσα ενημέρωσης

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κόσμου , δυνατότητα να ακουστούν οι φωνές των παιδιών και οι απόψεις τους.

Εκκλησία – Διανοούμενοι

Διαφώτιση, ανάληψη δράσης

Κράτη –Διεθνείς οργανισμοί

Ισχυρή νομοθεσία , ανθρωπιστική βοήθεια , απονομή δικαιοσύνης , εφαρμογή κοινωνικής πολιτικής (ιδρύματα για παιδιά , οικονομικές παροχές , ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη, χώροι άθλησης , αστυνόμευση και έλεγχος των κυκλωμάτων εκμετάλλευσης παιδιών)

Άτομο

Εθελοντική δράση, περιορισμός ατομικισμού , αίσθημα κοινωνικής ευθύνης , κριτική ματιά.


                                  Επιμέλεια: Ιωάννης Κανακούδης (Εκθεσιολόγος)

Φροντιστήρια Μπαχαράκη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ιωάννης Κανακούδης

Ιωάννης Κανακούδης
Ιωάννης Κανακούδης - Προϋπόθεση Επιτυχίας

Επισκέπτες

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

Η " Οξύνοια " στο Facebook

Αναγνώστες

Λογότυπος