Κινούμενα γράμματα

Φροντιστήρια "Μπαχαράκη" Η Εκπαίδευση στις καλύτερες στιγμές της

10 Μαΐ 2012

Ρατσισμός (Ομιλία)


ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ (Ομιλία)





Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι,

Α) Θα ήθελα αρχικά να εκφράσω τη χαρά μου, γιατί έχω την ευκαιρία να βρίσκομαι ανάμεσα σας και να συμβάλω στη συζήτηση που θα κάνουμε για τα κοινωνικά θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας και μας αφορούν όλους. Θα επικεντρωθώ, κυρίως, στο θέμα του ρατσισμού, φαινόμενο που έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Β) Ο ρατσισμός, είτε είναι φυλετικός είτε κοινωνικός, βρίσκεται ανάμεσα μας και τείνει να γίνει σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, εάν δεν αλλάξουμε αντιλήψεις, νοοτροπίες και πολιτικές. Η ρίζα του προβλήματος πιστεύω ότι βρίσκεται στην έλλειψη διαπαιδαγώγησης, στην άγνοια, στις λανθασμένες προκαταλήψεις, στην ξενοφοβία, στην απουσία ευαισθησίας και στην όχι εύκολη αποδοχή του διαφορετικού. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι άνθρωποι που είναι διαφορετικοί από εμάς, είτε πρόκειται για αλλοεθνείς, είτε για αλλόθρησκους, είτε για ανθρώπους με ιδιαίτερα προβλήματα και χαρακτηριστικά, δεν είναι κατώτεροι μας. Όλοι οι άνθρωποι, που συναποτελούν μια πολιτισμένη και δημοκρατική κοινωνία, είναι ίσοι μεταξύ τους και έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μόρφωση, την εργασία και γενικά σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.

Γ) Είναι απαράδεκτο για μια χώρα, στην οποία έχει γεννηθεί η δημοκρατία, να παρατηρούνται φαινόμενα διακρίσεων, κοινωνικού αποκλεισμού και εθνικιστικών εξάρσεων. Η Ελλάδα με την ιστορία που την ακολουθεί, θα πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα για τις άλλες πολιτισμένες χώρες, όσον αφορά την καταπολέμηση του ρατσισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι, σε δύσκολες για την Ελλάδα εποχές, μεγάλος αριθμός Ελλήνων μετανάστευε σε άλλες χώρες προς αναζήτηση καλύτερης τύχης, όπως συνέβη και τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας από μετανάστες γειτονικών χωρών.

Δ) Για να μη λάβει το πρόβλημα μεγαλύτερες διαστάσεις και να μην αποτελέσει μελλοντικά κίνδυνο για την κοινωνική συνοχή, είναι αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη διαπαιδαγώγηση των νεότερων γενιών, με σκοπό τη δημιουργία μιας νοοτροπίας με χαρακτηριστικά την ανεκτικότητα, την αποδοχή του διαφορετικού και την ευαισθησία προς όλους τους συνανθρώπους μας. Μεγάλη ευθύνη προς αυτήν την κατεύθυνση έχει το σχολείο, στα πλαίσια του οποίου δεν πρέπει να καλλιεργείται ρατσιστικό πνεύμα αλλά να προβάλλεται ο ανθρωπισμός και να διαπλάθεται δημοκρατική συνείδηση. Τα σχολεία επίσης οφείλουν να είναι ανοιχτά σε όλους και να μην απομονώνονται μαθητές που προέρχονται από ιδιαίτερες φυλετικές και κοινωνικές ομάδες.

Ε) Η Πολιτεία από την πλευρά της έχει χρέος να φροντίζει για την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση των μεταναστών και των ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων στην κοινωνία και να εξασφαλίζει για όλους ανεξαιρέτως ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση, την εργασία και γενικά σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής. Τα μέσα ενημέρωσης με τη σειρά τους, καθώς διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση αντιλήψεων και νοοτροπιών, κρίνεται απαραίτητο να συμβάλλουν στην εξάλειψη του ρατσισμού με την προβολή των αξιών της ισότητας, του αλληλοσεβασμού και της ανθρωπιστικής συμπεριφοράς.

ΣΤ) Όλοι εμείς συνολικά αλλά και η Πολιτεία είναι σημαντικό να ευαισθητοποιηθούμε, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και δράσεις, ώστε να πάψουν να εκδηλώνονται φαινόμενα ρατσισμού και κοινωνικής περιθωριοποίησης που δεν αρμόζουν σε μία σύγχρονη και δημοκρατική Ελλάδα.       
                                                                                      Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας


                                   (Διασκευή Μαθητικής εργασίας για τη Βουλή των Εφήβων)

Φροντιστήρια Μπαχαράκη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ιωάννης Κανακούδης

Ιωάννης Κανακούδης
Ιωάννης Κανακούδης - Προϋπόθεση Επιτυχίας

Επισκέπτες

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

Η " Οξύνοια " στο Facebook

Αναγνώστες

Λογότυπος